به تابستون رسیدیم و دیگه همه باید برای بیرون رفتنا و خوش گذروندنا به فکر داشتن یه پوست سالم باشن!!! yes

حالا یکی از این مسائل مهم اینه که چجوری از جوش زدن پوستمون جلوگیری کنیم یا این که جوشهاشو درمان کنیم؟

من یه چند تا راه این جا میگم که اگه مشکلی نداشت با هماهنگی دکترتون میتونین انجام بدین!

خیلی از جوش های صورت زمینه میکروبی دارن، ولی مهم نیس چقدر صورتتونو با شوینده های مختلف بشورین و بسابین، از بین نمیرن و جلوشونم گرفته نمیشه!!!! خب با اینا باید از راه مصرف تعداد کمی آنتی بیوتیک به صورت روزانه برخورد کرد! حتما حتما قبل از استفاده با دکترتون هماهنگ کنین که یه وقت آلرژی خاصی نداشته باشین و یا یه آزمایش کلی بدین. من خودم از داکسی سایکلین به صورت روزانه یه کپسول مصرف می کنم و میتونه در حد معقولی جوش های صورتمو پایین بیاره، یه زمانایی حتی به 0 هم میرسه این عدد! ولی خب درمان آنتی بیوتیکی این عیب رو داره که استفاده زیاد و بلند مدتش می تونه به کلیه و کبد آسیب برسونه برای همین من دوره ای می خورم و یه ماه مثلا قطع میکنم درمانو که بهم آسیبی نرسه. تکرار می کنم، بدون هماهنگی با دکتر سراغ این درمان نرین! enlightened

پیشنهاد بعدی من استفاده از اسپری Photoderm Akn Spf30 از برند Bioderma هست که هم کار ضدآفتاب رو براتون انجام میده و هم کار ضدجوش رو و بی رنگ و بی بو هم هست و میتونین قبل و بعد از استخر یا کلا بیرون استفاده کنین تا حفاظت خوبی در برابر آفتاب داشته باشین!! heart

مورد بعدی که میخوام بگم استفاده از الکل سفید در خشک کردن آکنه های چرب و بزرگه. خود الکل سفید روی یه پوست سالم و عادی خشکی شدید میاره ولی اگه با گوش پاک کن روی جوش ها بزنین یکم، به صورت موضعی، کمک میکنه جوش اول کوچیک و بعد کاملا خشک شه و از بین بره.

یه راه دیگه هم تو همین خشک کردن جوش استفاده از استیک دو سر Oriflame ـه که سمت سبزش به خشک کردن جوش کمک میکنه و با سمت کرمش هم میتونین کاور کنین جای جوش رو.

حالا برای بردن جای جوش!!! به نظر من از اسکراب های Yves Rocher میتونین استفاده کنین ولی اگه دنبال یه راه حل آسون تر و خونگی تر هستین، من خودم یه خرده سنگ سفیداب رو به یه لیف ملایم می کشم و صورتم رو باهاش لایه برداری میکنم. سنگ های سفیداب بسیار ارزونن و راحت می تونین تهیه اشون کنین.

تا برنامه بعد خدا یار و نگه دارتون :)))